Страници

вторник, 19 ноември 2013 г.

Пай с тиква и овес

Тиквата е изключителен продукт с много ценни, кулинарни качества. Аз ще ви представя една много добра рецепта, за пай с тиква. Най- добре е да използваме тиква цигулка. Трябват ни около 1кг. Тиква почистена и нарязана на кубчета, която задушаваме на тих огън с 250гр. Захар, пръчка канела, ванилия и малко вода. През това време си правим тесто от 500гр. Брашно, 150гр. Захар, канела 5гр. Ванилия малко, щипка сол и 250гр. Масло, което втриваме с ръце в брашното. Прибавяме и 2 жълтъка и омесваме много добре. Така готовото тесто разделеме на две равни части и всяка част на 3 по малки, завиваме във фолио и пребираме във фризер за около 1 час. Връщаме се към тиквата, където прибавяме 500мл. Прясно мляко и смачкваме добре. Дърпаме от огъня и добавяме 100гр. Овес и 100гр. Орехи смлени в блендер. Разбъркваме добре и като се охлади малко пребавяме 3 жълтъка. Взимаме тавичка ( моята е 45/27 ) може и кръгла.  Трите топки тесто, настъргваме с ренде на дъното на тавата. Печем за 8мин. На 180С. Изсипваме крема от тиква и настъргваме пак с ренде останалото тесто от горе и връщаме във фурната за 30мин. Изважда ме и като се охлади добре сервираме, като можем да гарнираме с топка сладолед и в случая аз съм използвал Рачел от тиква. Ще напиша рецепта и за него по-късно. Опитайте този пай и съм сигурен, че на любителите на тиквата ще им хареса!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар